Call of Duty
Szavazs
Szerinted meik CoD rsz sikerlt a legjobban?

Call of Duty
Call of Duty: United Off.
Call of Duty 2
Call of Duty 3
Call of Duty 4: Modern Warfare
Call of Duty 5: World at War
Call of Duty 6: Modern Warfare 2
Szavazs llsa
Lezrt szavazsok
 
 
 
 
 
 

 

ltogat van itt
 
2025. Jnius
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Induls: 2007-02-03
 
 
 

                                                                                                                                



                                                                                                                   

                                                                                                                                                                  

 

                                                                                                                                                                  

 

                                                     Call of DutyCall of Duty2,  Call of Duty3, Call of Duty4
                                                                                                                         

make cash
ltalnos lers

ltalnos lers


Az egyszemlyes jtkrszben hrom nemzet egy-egy katonjt testestjk meg: ezek az amerikaiak, a britek s az oroszok. A kldetsekben azonban egyetlen alkalommal sem lthatjuk kvlrl a hrom katona egyikt sem, st mg csak meg sem szlalunk. Az amerikaiak rszrl egy gyorstalpal kikpzs utn a partraszlls jszakjn kezdhetnk, amint deszantosknt fldet rve az ellensg hta mgtt
kell megtennnk a partraszlls elokszleteit. A harcok kibontakozsa sorn aztn meglehetsen gyakran elevenedtek fel elttem az Elit alakulat cmu filmben ltott feladatok s jelenetek. A britek rszrl az SAS alakulat tagjaknt klnleges kldetsekben kell rszt vennnk. Mg az amerikai s az orosz kldetsekben inkbb a csapatban vvott harc dominl, a briteknl inkbb magnyos farkasok vagyunk. Orosz rszrl a sztlingrdi csatnl kapcsoldunk be az esemnyekbe, itt gyakorlatilag az Ellensg a kapuknl cmu film kpsorait lthatjuk viszont. A hrom katona br klnbz helysznekrl indul, mindhrmuknak egy a cljuk: eljutni Berlinig.

ltalban egy nemzethez kapcsoldan tbb kldets is kveti egymst, ilyenkor egy diavettssel egybekttt nagyobb eligaztst lthatunk a hadmveletekrl, az egyes kldetsek eltt azonban csak egy llkpen olvashat eligazts tjkoztat minket a rnk vr krlmnyekrl. Ez azonban nem azt jelenti, hogy ne tudnnk, mi is pontosan a feladatunk, ugyanis ltalban a jtk grafikus motorjval kszlt bevezet kpsorok alatt feletteseink minden lnyegeset elmondanak, s a kldetsek alatt a tjoln megjelen jelzsek segtik a clterlet felkutatst. Egy kldets alatt ltalban tbbszr is vltoznak ezek a teljestend feladatok, gyhogy sokszor azt sem tudhatjuk, hogy egyltaln mikor fog vget rni egy kldets. A vgs cl pedig lehet objektum(ok) megsemmistse, objektum vdelme, szabadt akci, vagy egyszeruen a plyn tallhat ellensg kiiktatsa.

A kldetsek sorn legtbbszr nem jr sikerrel sz nlkl berontani mindenhova, gyakran kell guggolva lopakodnunk vagy lehasalnunk. A futs sebessge szerencsre ppen a normlis, teht se nem idegestoen lass, se nem irrelisan gyors, viszont ha csendes jrsra, vagy jobb fedezkre van szksg, akkor valamelyik lentebbi testhelyzet jhet szba.
A feladatok teljestse sorn a fegyvereken s a bombn kvl mst nem is nagyon kell hasznlnunk, vagyis nem kell nyithat ajtkat vagy kapcsolkat keresglnnk. A terep legtbbszr teljesen bebarangolhat, igaz azrt nem minden pletbe lehet belpni, s br aknamez vagy egyb le nem kzdheto akadly jelzi a plya szlt, a szpen megalkotott tvolban ltszd elemeknek ksznhetoen egyltaln nincs beszortottsg rzse az embernek. Az elfordul helysznek szerencsre meglehetsen vltozatosak: itt a teljessg ignye nlkl csak a gyrakat, vrosokat, vziermvet, erdt, fogolytbort, lvszllsokat s a hadihajt emltenm.

A jtkmenet tovbbi fontos elemei trsaink s termszetesen az ellenfl egysgei, akiket mindkt rszrl meglehetsen j intelligencival ldottak meg a ksztok. A csapattrsaink nlkl bizony nem is lehetne vghezvinni egy-egy kldetst, amit a jtk mottja is sugall: "senki sem harcol egyedl". A mellettnk harcol katonk gyakran biztostanak szmunkra fedezettzet, vagy feltartjk egy msik irnybl az ellensget, a mi feladatunkat azonban sosem vgzik el helyettnk. Hasonlkppen sszedolgoznak az ellensg egysgei is, st - br mr nem szmt jdonsgnak - azon se lepdjnk meg, ha visszakldik neknk a grntunkat. Ha ajt elott kell tmennik, akkor szpen fedezik egymst, s rgtn fedezket keresnek - teht tnyleg a valsgnak megfelel taktikai elemekkel tallkozhatunk. Azrt a CoD-ban is meg lehet tallni a mestersges intelligencia hinyossgait, pldul amikor trsunk a kapott lvs ellenre fltpszkodik, s menne tovbb ahelyett, hogy fedezkbe hzdna, s persze a kvetkezo msodpercben mr soha tbbet nem kelhet fel jra. rdekes megoldsa a jtknak, hogy egyes kulcskarakterek (ha nem ppen ket kell megvdeni) sebezhetetlenek, hiszen ki adn neknk a tovbbi utastsokat, ha meghalnnak. Ezektl az aprbb hibktl eltekintve meglehetsen relisnak tnnek csapattrsaink reakcii.

Az alapfelszerelst jelent pisztolyon s grntokon kvl mg legfeljebb kt fegyver lehet nlunk: indulskor termszetesen a sajt nemzet fegyvertrnak megfelelen, a jtkmenet elorehaladtval aztn ki-ki sajt zlse szerint, vagy a munci elfogysakor felszedheti a kilott nmet katonk fegyvereit.
Az arzenlba minden nemzet rszrl egy-kt puska s gpfegyver, egy-egy tvcsves puska, valamint korltozott szmban pnclkl a tankok ellen (de nem kizrlag), s vgl korltlan szmban a puskatus tartozik. A jtkban minden fegyverrel a "norml", vagyis magunk elott derkmagassgban tartott lvsen kvl clzott lvseket is leadhatunk, ilyenkor persze a szemnk el emelt fegyver miatt kevesebbet fogunk ltni. A klnbz nemzetek azonos kategrij fegyverei kzti klnbsgbl szrmaz elnyket fknt a tbbszemlyes jtkban lehet kihasznlni. Tallkozhatunk mg tbb helyen letmasztott gpgykkal is, amiket szintn hasznlhatunk, miutn kiszedtk nmet kezeljt, igaz, ltalban mire a gpgyhoz rnk, mr nincs kin kiprblni, hogy vajon a nmetek ellen is olyan hatkony-e, mint ellennk volt.

Kln ki kell emelni a CoD mindazon elemeit, amelyek eltrnek a normlis jtkmenettl, s ezzel igencsak feldobjk a jtk hangulatt. Ezek a kocsiban s a teherautban lve vgrehajtott kldetsek, amikor nagy sebessggel robogva bizony nha meglehetosen hajmereszto manoverek kzben kell kiloni az ellensget; illetve az egyes nagy kaliberu fegyverek, mint pldul a replotr lgvdelmi tege, amivel a rnk tmad Stukkat kell rendre utastanunk - igaz kzben a nmet gyalogsgnak is odaprklhetnk vele. Tovbb nagyon tetszett az a kldets is, amikor egy tankot kellett vezetni, s egy kisebb pnclos - tkzetben lehetett kilaptani a nmeteket, utna pedig a tank gyjval kicsit t lehetett rendezni egy falu hzainak falait.

Az egyszemlyes jtkrsz egyetlen komolyabb negatvuma az, hogy rvid. Termszetesen nehzsgi fokozattl is fgg - br szerintem a CoD inkbb valamelyik nehezebb fokozaton lvezhet -, de tlagosan 10 ra tiszta jtkido alatt vgezni is lehet az egyszemlyes rsszel.
Ott ltem a gp elott, s hangosan kveteltem, hogy "Ennyi, de hiszen n mg akarok!?!". Igaz ehhez valsznleg az is hozzjrul, hogy ha az ember egyszer meghal, akkor jratltheti a hosszabb-rvidebb ideje ksztett mentst, s legkzelebb mire ugyanoda r, mr tudja, hogy honnan fognak lni. Ettl eltekintve azt hiszem, nem vagyok egyedl, akinek feledhetetlen perceket okozott a britek ltal megvdendo hd, vagy Sztlingrdban megtartani az elzleg felszabadtott pletet.

Ha elfogytak az egyszemlyes kldetsek, akkor jhet a tbbszemlyes jtk! Mindenkinek csak ajnlani tudom, hogy prblja ki a CoD tbbszemlyes jtkmdjait is, hiszen felemel rzs csapatban mozogva, tnylegesen egyttmukdve termszetes intelligencik ellen kzdeni, s az eszkn tljrva gyoztesknt kikerlni. Mr csak azrt is ajnlhatom mindenkinek a tbbszemlyes jtkot, mert a grafikus motor adottsgainak s a nagyon jl optimalizlt kdnak ksznhetoen nem kvetelmny a szlessv kapcsolat, hiszen akr modemmel is lvezhet a jtk: tapasztalataim szerint akr 33,6k-s modemmel is lehet prblkozni, de 56k-s modem-kapcsolattal mr garantltan lvezetes jtkmenetre szmthatunk.

A multiplayer rszbe 5 jtkmd kerlt bele: Deathmatch, Team Deathmatch, Search and Destroy (cl a tmad csapatnak a kt clpont valamelyikre bombt rakni s felrobbantani, a vdo csapatnak ezt megakadlyozni), Retrieval (egyfajta Capture the Flag vltozat, ahol csak a tmadknak kell megszereznik
s visszajuttatniuk dolgokat) s Behind Enemy Lines (kevs tmad harcol sok vdo ellen). Vlemnyem szerint a sima Deathmatch nem igazn passzol ehhez a jtkhoz, hiszen kicsit illzirombol az azonos nemzetu "bajtrsakat" nyirblni. A plyk tbbsge valamikppen mdostva kerlt t az egyszemlyes jtkrszbol, s br szerencsre nem szimmetrikusak, mgis mindenki mindenhol tallhat j fedezket biztost pontokat. Ami a mreteket illeti: 8 s 40 rsztvev kzt minden plyn lvezetes a jtk.

A tbbszemlyes jtkmenet remek tallmnya a KillCam, aminek segtsgvel megnzhetjk a minket leltt jtkos szemszgbol az utols 5 msodpercet, hogy hogyan is lt meg minket. Ilyenkor nha az ember elszrnylkdik, hogy mennyire vatlan volt. A csapatjtkok esetben ha meghalt az ember, akkor azzal ki is esett az adott krbl, teht nincs azonnali jrainduls, legkzelebb a kvetkez sszecsapsban vehet rszt. Mivel ltalban rvidebb (3-5 perc) ideig tart egy sszecsaps, ezrt nem olyan vszes, ha az elejn kiesik az ember, s ezzel is r van knyszertve arra, hogy legkzelebb vatosabb s/vagy gyesebb legyen. A kiesett jtkosok szemlloknt a plyn maradnak, s brmely jtkos szemszgbol kvethetik az esemnyeket. Ennek s a KillCam-nek ksznhetoen nem is nagyon lehet mindig ugyanazon taktikt kvetni, hiszen a meglt fl a kvetkez krben mr esetleg szmtani fog r, hogy megint ugyangy ne vrezzen el. Tovbb a fentieknek ksznhet az is, hogy nem igazn lehet kizrlag egy helyre lecvekelni, s mindenkit tvcsves puskval kiszedni, hiszen az ilyen jtkosok hamar "lebuknak", s kiszavazzk ket a szerverrl. Egybknt a nagyobb nylt ter plyk lland vitatmja a tvcsves puskk mellzsnek krdse, ezrt vannak olyan szerverek is, ahol egyltaln nincs tvcsves puska.

A tbbszemlyes plyknak csak egyetlen dolgot tudok felrni, mgpedig a plyaksztok hanyagsgt. Vannak ugyanis olyan rszek a plyn, ahova nem lehet bejutni, de mg csak beltni sem jtkosknt (itt nem a plya kls szln kvl eso terletre gondolok), s ide nem is raktak textrkat a ksztok.
Igen m, de ha meghal az ember, akkor szemlloknt "felmehet" magasabbra is, onnan viszont mr beltni mindenhova, s ezek a textrval el nem ltott terletek bizony hibsan jelennek meg. Ha mr szpen felptettek a ksztk nagy plykat, akkor ezeken a kis rszeken igazn kr volt sprolni.

Ami a jtk grafikjt illeti: az Infinity Ward csapata remek munkt vgzett a Quake 3 grafikus motorjval. Annak ellenre, hogy nem tallkozhatunk forradalmian j technolgiai megoldsokkal, nagyon ltvnyos sszkp trul elnk. Ennek ksznhet az is, hogy br rengeteg karakter rohangl a plykon, s gyakran koncentrldnak az akcik egy-egy terletre, mgis akr egy szernyebb teljestmnyu gpen is zkkenomenetes jtkmenetet kapunk. A szp grafikai megoldsok kzl kln kiemelnm a gynyru idjrsi effektusokat s a robbansokat, valamint a szpen megoldott httrben trtn esemnyeket (pl. ejternyosk). Tovbb nem lehet sz nlkl hagyni az egyes katonk arcvonsait sem, amelyekrl akr harctri rzseket is leolvashatunk. Hihetetlenl lethure sikerltek az egyes mozgsok, kezdve a tzvonalban lehajolva elremen s sisakjt fog katontl a sebeslt trst menekt katonn t a kertst tugr katonig.

Hanghatsok tekintetben sem panaszkodhatunk a CoD-ra: az egyes fegyverek hangjai jl elklnlnek, gyhogy ltalban mg azt is meg tudjuk mondani, hogy mivel lttek le minket. Kln rm volt szmomra, hogy a harctri spontn megnyilvnulsok, amiket a katonk kiablnak egymsnak,
nem ismtldgettek llandan, hanem mindig valami jat, s sokszor humorosat hallottam. Itt kell megemlteni azt a remek effektust is, amikor pl. egy tank bel az ember mell, akkor a lgnyomstl a fldre prselodnk, egy ideig csak homlyosan ltunk, s a flnk is zg. Az alfesto zent is tkletesen eltalltk, s radsul nincs is llandan, csak az ppen megfelel pillanatokban.

Mindent egybevetve a Call of Duty egy rendkvl jl kidolgozott jtk, amely hangulatval s remek ltvnyvilgval meglehetsen nagy lmnyt jelent, mg ha a rvid egyszemlyes jtkrsz miatt esetleg gy rezzk is, hogy tbbet is szvesen lnnk a jtkba belefeledkezve. Akiknek teht tovbbi rajtatsekre viszket a tenyerk, azoknak azt javaslom, keressk fel a Call of Duty szervereket az interneten - mindenki meg fogja tallni a szmtst.


A lers a www.pcdome.hu-rl szrmazik.
 
 
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 

Ebben az j chatben aki nagyszjskodni akar az belinkelheti az oldalt, hogy megnzzm milyen az v 


 
 

make cash

 

 

 

Buttonom:

Aki tudja pls rakja ki

 

A bannereket ide kld : hmklan@citromail.hu

make cash

 

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!